Дистанційне навчання

Увага!

 

 

Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет нагадав, що для організації навчання великої кількості дітей, зокрема евакуйованих, Міністерство освіти і науки України спільно з компанією Google Україна створили Всеукраїнський онлайн розклад.

Він розповів, що з початку запровадження проєкту (14 березня 2022 року) розкладом скористалися близько 80 тис. разів. Найбільше користувачів:

Зазначимо, інтерактивний розклад містить посилання на матеріали з різних ресурсів (   Всеукраїнська школа онлайн,    телеуроки, підручники тощо) для предметів згідно з календарно-тематичним плануванням.

 

 

 


 

 

Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет розповівпро організацію освітнього процесу у закладах освіти.

"Для убезпечення всіх учасників освітнього процесу під час правового режиму воєнного стану МОН 25 лютого 2022 року рекомендувало в усіх закладах освіти оголосити канікули щонайменше на два тижні. Дванадцятий день війни. Бойові дії в окремих регіонах продовжуються, і наше головне завдання  зберегти життя кожного громадянина нашої держави. В той же час ми відслідковуємо і бачимо, що є регіони, в яких ситуація більш спокійна і вони можуть продовжити освітню діяльність", - зазначив Сергій Шкарлет.

Садочкам рекомендовано тимчасово призупинити освітній процес. 

Нагадуємо, що для сімей з дітьми, що зараз у бомбосховищах,  щоденно начитуються аудіоказки в Телеграм каналі "Павлуша і Ява".

У зв’язку з тим, що в частині регіонів України зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, а в більшості регіонів по кілька разів на день оголошується повітряна тривога, рекомендуємо після завершення канікул організовувати роботу закладів освіти в залежності від конкретної ситуації: 

  • тимчасове призупинення освітнього процесу (виконання працівниками закладів освіти заходів та завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією); 
  • організація освітнього процесу за дистанційною формою навчання (за погодженням з військово-цивільною адміністрацією).

Для учнів закладів загальної середньої освіти з числа тимчасово внутрішньо переміщених осіб (особи, які внаслідок агресії РФ евакуйовані з місця постійного проживання) навчання також може бути організовано за заявою одного з батьків за індивідуальною формою: екстернатною, сімейною (домашньою)

Учні з числа внутрішньо переміщених осіб можуть тимчасово відвідувати (за заявою одного з батьків) заклади загальної середньої освіти за місцем тимчасового перебування.

Крім того, рекомендуємо у будь-якому варіанті використовувати наявні електронні ресурси, насамперед Всеукраїнську школу онлайн, регіональні платформи, ресурси закладів освіти, у тому числі приватних, про які раніше інформувало Міністерство освіти і науки України. Для цього просимо місцеві органи управління освітою поширювати зазначену інформацію та допомогти організувати підключення до дистанційної форми навчання здобувачам освіти, у тому числі з числа внутрішньо переміщених осіб.

"Особливу увагу прошу звернути на дітей з особливими освітніми потребами. Рекомендуємо розглянути можливість надання таких послуг дистанційно, у тому числі для внутрішньо переміщених осіб" - підкреслив Міністр.

З досвіду роботи спеціальних закладів освіти для дітей з особливими освітніми потребами для реалізації індивідуального навчального плану, надання рекомендацій батькам та перевірки виконаних завдань педагогам (вчителям, спеціальним педагогам (вчителям-дефектологам, вчителям-логопедам) можна рекомендувати використовувати такі засоби комунікації: 

  • розміщення завдань та рекомендацій на сайті закладу;
  • створення груп із батьками, учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо);
  • використання електронних платформ (ZOOM, Google Clasroom тощо);
  • проведення скайп-конференцій;
  • спілкування в телефонному режимі; листування через електронну пошту тощо.

Також звертаємо увагу на необхідність психологічної підтримки дітей. Низку відповідних матеріалів, що постійно поповнюється, розміщено на сайті Міністерства, чимало ресурсів пропонується громадськими організаціями в мережі Інтернет. Зокрема, психологи та педагоги, які створюють рекомендації, що допоможуть у найскладніший час та будуть необхідні у післявоєнний період.

Інформуємо й про розміщення державними закладами позашкільної освіти в мережі Інтернет відеоматеріалів, за якими можна проводити заняття з дітьми, організовувати їхнє змістовне дозвілля.

Нагадаємо, у зв’язку із введенням воєнного стану МОН рекомендувало тимчасово призупинити освітній процес у закладах дошкільної, загальної середньої і професійної (професійно-технічної) освіти й оголосити канікули щонайменше на два тижні. Водночас під час оголошених канікул оплата праці працівників закладів освіти має здійснюватися відповідно до норм чинного законодавства.

У закладах профтехосвіти: теоретичну частину освітньої програми після завершення канікул рекомендовано організувати з використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачами та педагогічними працівниками.

Для проведення практичної частини (виробничого навчання та виробничої практики) задіяти навчальні майстерні, лабораторії, полігони, а також місця, відведені для проходження практики, на підприємствах. У разі, якщо виробничу практику здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти неможливо організувати у звичайному режимі, створити можливість її проходження з використанням технологій дистанційного навчання.

Практичну частину підготовки, яку неможливо виконати, перенести на період після закінчення воєнного стану.

Для учнів першого-другого курсу можливе перенесення годин теоретичного та практичного навчання  на наступний навчальний рік.

Коледжам та університетам після завершення канікул також рекомендовано розпочати освітній процес у залежності від безпекової ситуації в регіонах, де ситуація дозволяє розпочати освітній процес у дистанційному чи змішаному форматі.

Водночас рекомендовано забезпечити особливі умови навчання (встановлення індивідуального графіка навчання, надання академічної відпустки тощо) для тих здобувачів освіти, які перебувають в лавах ЗСУ або в підрозділах територіальної оборони, займаються волонтерською діяльністю, і внести зміни до затвердженого графіка освітнього процесу  з урахуванням поточних змін.

Нагадаємо, освітні платформи Coursera та EdX припиняють співпрацю з РФ.

 

 

 

 

 

 

 

Інструкція для учнів на період дистанційного навчання

 

Дорогі діти та батьки!

 

     Уміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — найважливіші навички 21 століття. Зараз перед нами постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з вами під час дистанційного навчання.

 

     

 

 

Перед вами покрокова інструкція

 

Карантин – це навчальний робочий режим, але віддалено.

 

                                         

  1. Завдання для опрацювання з’являтимуться на шкільному сайті в розділі «Навчання в умовах карантину» щопонеділка на весь робочий тиждень згідно з вашим розкладом уроків.
  2. Перейшовши до розділу «Навчання в умовах карантину», ви обираєте відповідне посилання. Для кожного предмету створена окрема сторінка із завданнями. Відкриваючи її, ви знайдете матеріал, який потрібно опрацювати з кожного предмета (параграфи, статті підручника; сторінки друкованого зошита; посилання на відеоуроки, сайти, Інтернет-тестування тощо). Також зазначені електронні пошти вчителів для зворотнього зв’язку.
  3. Щоб навчання не розтягувалось на весь день, визначте час у першій половині дня, коли ви будете виконувати завдання. Обов'язково дотримуйтесь цього режиму навчання. Не забувайте про перерви. Виконуйте руханки (1-4 класи), фізичні вправи (5-9 класи) – це надзвичайно корисно!
  4. Протягом дня ви маєте виконати ВСІ завдання від учителів згідно свого розкладу уроків. Наприклад, якщо у понеділок у вас 6 уроків, ви маєте виконати завдання кожного з цих предметів і надіслати їх учителям на електронну адресу або особистим повідомленням у Вайбері. Цінуйте свій час, не залишайте  невиконані завдання, адже наступного дня потрібно виконувати інші.
  5. Виконання завдань починайте з опрацювання теоретичного матеріалу (стаття підручника, відео чи Інтернет-стаття за посиланням, яке надав учитель).  Тільки після цього  переходьте до  практичної частини уроку (виконання вправ, розв’язання прикладів, проходження тестування тощо). У зошиті зазначайте дату і тему, визначену вчителем.
  6. На дистанційному навчанні учителю важливо отримати фото або скріншот виконаної вами роботи в той день, коли вам надано завдання. Учитель проаналізує правильність виконання, за потреби, надасть рекомендації. Головне – засвоєння матеріалу.
  7. Ви можете надати виконані роботи пізніше через поважні причини (наприклад, хвороба), але про це потрібно повідомити класного керівника або вчителя-предметника.
  8. Кожне виконане вами завдання буде оцінюватися і фіксуватися. Оцінки за роботу отримають усі учні після завершення карантину.
  9. Не всі завдання можливо перевірити дистанційно (наприклад, вірш напам'ять, диктант чи заняття фізичними вправами). Такі завдання  можуть оцінюватися по-різному: наприклад перевірятимуться у школі після завершення карантину.
  10. Після відновлення навчальних занять вас чекають підсумок та узагальнення вивченого (за темами, які вчили протягом року та дистанційно), перевірні та контрольні роботи.  

Бажаємо вам успіхів!

Ми впевнені, що вам під силу виконати всі завдання!

Якщо виникають питання – учителі завжди на зв’язку!

 

Будемо здорові!

ДОТРИМУЙТЕСЬ  ПРОСТИХ  ПРАВИЛ!!!

 

         

 

♯ ЗАЛИШАЙМОСЯ  ВДОМА

                     


 

 


 


1
2