Міністерство oсвіти і науки, молоді та спорту України

Національна дитяча гаряча лінія

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

                                                                                                                                     ЗАТВЕРДЖУЮ

                                                                                Директор Ярошівської гімназії:

                                                                                  ______ Анатолій ЗАПОРОЖЕЦЬ

 

 

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

 

Алгоритм дій педагогічного колективу

у разі виявлення ситуації булінгу

 

- Якщо педагог, або будь-який інший працівник гімназії став свідком булінгу то, незалежно від того, поскаржилась йому жертва чи ні, він повинен проінформувати про цей випадок керівництво закладу освіти.

- Якщо педагог, або будь-який інший працівник гімназії отримав усне або письмове звернення від дитини, щодо жорстокого ставлення по відношенню до неї з боку однолітків, педагогів, або іншихосіб, то він повинен повідомити про це керівництво закладу освіти.

- Отримавши таке звернення, директор закладу освіти повинен скликати комісію з розгляду випадку булінгу та окреслити подальші дії.

- До складу такої комісії можуть входити адміністрація закладу освіти, педагоги, психолог, соціальний педагог.

- Якщо комісія кваліфікує випадок як булінг, а не одноразовий конфлікт, адміністрація закладу освіти повинна повідомити про це уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

- У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждала сторона не згодна з цим висновком, то вона має право звернутися до органів Національної поліції України.

- Забезпечити психологічний супровід здобувачів освіти, які постраждали від булінгу, стали його свідками, або вчинили цькування.

 

Алгоритм дій педагогічних працівників щодо запобігання

випадків булінгу в учнівському середовищі

 

1. Усім учасникам освітнього процессу дотримуватись єдиної позиції, щонасильство, цькування, дискримінація є неприйнятними та неприпустимими у міжособистісних спілкуваннях.

2. Класним керівникам та вчителям-предметникам цікавитися життям своїх вихованців, відслідковувати ситуації, щодо проявів жорстокості та цькування в учнівських колективах, контролювати поведінку та взаємостосунки між дітьми на уроках та перервах.

3. Не залишати жоден випадок булінгу без уваги. Пояснювати учням, що будь-які насильницькі дії чи образливі слова є неприпустимими у міжгруповій взаємодії. Реакція усіх учасників освітнього процесу на будь-які прояви жорстокості та цькування має бути негайною.

4. Пояснювати учням, що навіть пасивне спостереження за знущанням і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захищати жертву насильства і, якщо треба, кликати на допомогу дорослих.

5. У кожному классному колективі виробити правила толерантної поведінки, слідкувати за їх дотриманням.

6. Систематично проводити у школі просвітницьку роботу увигляді виховних годин, бесід, тренінгів, уроків, правових ігор, вікторин, флеш-мобів, круглих столів, диспутів, годин відкритих думок, усних журналів, кінолекторіїв, для ознайомлення учнів з проблемою булінгу, та задля  пропаганди безпечних, здорових стосунків, заснованих на взаємній повазі доброзичливості та толерантності. Залучати до цієї роботи соціально-психологічну службу, представників правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.

7. Проводити просвітницьку роботу серед батьків з даної тематики.

8. Забезпечити психологічний супровід здобувачів освіти, які стали свідками булінгу, постраждали від нього, або вчинили цькування.

 

Уповноважений Президента України з прав дитини - 044 255 76 75

Центр надання безоплатної правової допомоги - 0 800 213 103

Національна поліція України - 102