Новини

 

 

    Психологія – це не лише цікаво, а ще й корисно. Під таким гаслом відбувся тиждень психології в Ярошівській гімназії.

                 

   Учні вчилися пізнавати себе та свій внутрішній світ, долати стрес та поповнювати власний ресурс. А ще розуміти свої емоції, керувати ними та в будь-якій ситуації знаходити позитив. І, звісно, мріяти!

 

                 

   Заняття з елементами тренінгу сприяли командній взаємодії учасників, формуванню критичного мислення, усвідомленню наслідків прийнятих рішень.

   Супроводжували творчий процес гарний настрій та дружні посмішки.

 

                        

Визбируйте позитив

У житті буденнім,

Наповнюйте ним скарбницю

   В світі незбагненнім!


 

 

 


ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ

Він про все на світі знає,

та багато часу забирає.

Вже не можна уявити,

як тепер без нього жити.

 

   Звісно, ця загадка про Інтернет. На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

  Саме тому сьогоднішнє заняття практичного психолога з учнями початкових класів було присвячене темі «Безпечний Інтернет». Спробували дослідити  позитивні і негативні сторони Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної поведінки в Інтернеті.

       

  Діти розділилися на дві команди і дослідили позитивний  та негативний вплив мережі. Відповідно кожна команда з цеглинок Лего побудувала свою вежу. Вони виявилися майже однакової висоти. Здобувачі освіти дійшли думки, що  користі від Інтернету все ж більше, ніж зла. Особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Треба лише навчитися безпечно користуватися Інтернетом.

             

  В засобах масової інформації можна зустріти публікації про шкідливий вплив на здоров'я дітей комп'ютерної техніки, але мало хто порушує питання негативного впливу на  несформовану дитячу психіку відео- та фотоматеріалів сумнівного характеру, якими переповнений Інтернет.

  Сумна статистика свідчить, що зростання агресивної поведінки дітей та підлітків безпосередньо пов'язане із систематичним переглядом сайтів в мережі Інтернет, які демонструють злочинні, агресивні дії (про вбивства, побиття та знущання над людьми).

  Під час заняття діти переглянули відеофільм про правила безпечного користування Інтернетом. Відгадали загадки про Інтернет і пов’язані з ним терміни.

  Учні пограли в гру «Так чи ні», де допомогли гномикам, які вперше потрапили в мережу Інтернет, розібратися, що тут можна робити, а що -  ні.

         

  Діти виконали завдання  вікторини «Безпечний Інтернет» щодо вибору  поведінки в мережі.

  Під час заняття здобувачі знань навчилися  багатьом правилам поведінки в Інтернеті, познайомилися із загрозами, що несе Інтернет та відзначили позитивні моменти користування мережею.

  Психолог нагадала, що крім комп’ютерів та Інтернету, в реальному житті є багато захоплюючих справ – спілкування, прогулянки з друзями та батьками, книги, спорт, настільні ігри,  конструювання, рукоділля, малювання та багато інших цікавих захоплень.

 

                                        

Мій улюблений світ - без насильства

Без жорстокості, болю і зла

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова…

Мій улюблений світ — без насильства,

Де немає страждання й війни,

Де розквітла калина барвиста,

Й голосінь не почуєш сумних.

Мій улюблений світ — це не казка,

А реальне щасливе життя,

Бо, звільнивши наш світ від насильства,

Можна сміло іти в майбуття.

І коли на теренах країни

Без страждань заживе кожне місто,

Скажуть люди всієї країни:

Україна— це світ без насильства.

                                          І. Супрун

 

    Кожному хочеться,   щоб його оточували добрі люди, які поважають себе та інших, щоб не треба було боятися вийти на вулицю увечері, ховатися  за дверима у себе вдома, щоб зустрівши незнайому людину на вулиці, не треба було непокоїтись, що вона може заподіяти тобі щось погане.

 Фізичне, психологічне, економічне та сексуальне насильство в умовах повномасштабної війни в Україні залишається однією з найбільш чутливих і гострих проблем, що потребує своєчасного реагування і підтримки дітей та дорослих.

  Здобувачі освіти  гімназії активно долучилися до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства», метою якої є привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок та чоловіків, створення в навчальному закладі соціального простору, вільного від насильства. 

  Практичним психологом проведено низку заходів у рамках акції. Це заняття і тренінги «Ми проти насильства!», «Як вберегтися від насильства», «Ми всі різні», «Що таке булінг? Профілактика булінгу в учнівському середовищі»,  «Ми проти СНІДу! Ми за життя!», «Торгівля людьми», «Я – волонтер», «Права людини – найвища цінність!».

         

 

    Здобувачі освіти різного віку переглянули відео, презентації та мультфільми «Що таке домашнє насильство?», «Уважні онлайн», «Про СНІД для малюків», «Дві дівчинки», «Знай свої права»,  «Права дітей в казках та мультфільмах».

   Діти взяли участь в акціях та флешмобах «Синя стрічка листопада», «Наші долоньки проти насильства», «Червона стрічка», «Запали свічку».

  Відбулися анкетування педагогів, учнів та їх батьків з питань насильства та булінгу, торгівлі людьми, знання прав дітей. Проведено конкурс малюнків «Світ без насильства».

 

 

       

    Поновлено інформацію для здобувачів освіти та батьків на стендах та сайті закладу.

   Проведені заходи стали для учасників освітнього процесу приводом  проаналізувати  власні дії, вчинки, переосмислити цінності.

   Діти – майбутнє нашої країни. Якщо вони житимуть здоровим повноцінним життям зараз, то майбутнє України буде оптимістичним.

 

                                           

А доброта, як сонце на світанку –

Освітлює і зігріває все.

І цілий світ в прозорому серпанку

Тепло і добрість у собі несе.

І так приємно радість відчувати,

І дотик ніжний сонечка згори.

І хочеться всю землю обійняти,

Бо щастя всюди, що не говори.

 

    13 листопада практичним психологом проведено «Урок доброти»  для учнів початкових класів. Він розпочався із вправ «Вітання» та «Комплімент». Діти познайомилися із «Словничком доброти», дібрали асоціації до поняття «добро», пригадали правила доброти.

    Далі виконали практичні вправи «Незакінчене речення», «Добре чи зле». Із «Скриньки народної мудрості» вибрали і поєднали частини прислів’їв про добро. Заквітчали сонечко віночком своїх добрих справ. Виконували завдання як індивідуально, так і в невеликих групах.

 

                   

    Із задоволенням пограли в ігри «Розумники» та «Якщо ти добра людина, то повинен…». Учні отримали «Пам’ятки добрих справ ».

    Діти зрозуміли, що творити добрі справи неймовірно просто і приємно. Добро не вимагає багато сил і часу. Головне – почати. Добрі справи підвищують всім настрій, якнайкраще впливають на самопочуття, піднімають життєвий тонус.

     До відзначення дня доброти доєдналися і вихованці дитячого садочка «Промінець». Малята грали в ігри «Сад добра», «Правильно – неправильно», «У Містечку доброти».

 

       

Будь чистою і світлою, дитино.

Добро твори у світі кожен час.

Добро і є та категорія єдина,

Яка веде до світла кожного із нас.

Добром на доброту відповідай щоднини

 На зло також добром відповідай.

Покликання найбільше для людини –

Добро творити! Це запам’ятай.

                                               Н. Красоткіна

 

 

 

День ментального здоров’я

 

   10 жовтня  практичним психологом гімназії були проведені уроки ментального здоров’я з елементами тренінгу для учнів 2-4  та  5-9 класів.

            

    За допомогою тестів діти вчилися краще розуміти себе та свій стан. Застосовували вправи та техніки для подолання стресу, зниження напруги, агресивності, зняття тривоги та страху.

  Діти отримали чек-лист з експрес-методами заспокоєння та порадами щодо покращення свого ментального здоров’я.

   Цього ж дня учні гімназії взяли участь у Всеукраїнському  флешмобі «Руханка сили».


Психологічний супровід освітнього процесу в Ярошівській гімназії здійснюється за такими основними напрямками: діагностика, профілактика, корекція, консультативна робота, просвіта.

        

   Учням та їх батькам постійно надається психологічна підтримка: проводяться бесіди «Стосунки у шкільному колективі»; корекційно-розвивальні заняття, анкетування; відвідуються класні години. З учнями проводиться діагностична та корекційна робота, вони активно залучаються до гурткової роботи, до участі в загальношкільних заходах. Основна мета профілактичної роботи: охорона психічного здоров’я, попередження неблагополуччя у розвитку учнів, створення сприятливих умов для успішного розвитку школярів. У І семестрі проведено ряд профілактичних заходів: бесіди «Курити не модно!», «Скажемо булінгу «СТОП!», «круглий стіл» на тему «Свої права потрібно знати!», паркан думок «Права дітей у нашій школі».

                          

   На початку ІІ семестру 2022-2023 н.р. практичним психологом Запорожець С.П. проведено ряд заходів щодо психологічної підтримки школярів під час війни, правового виховання учнів та попередження злочинності: тренінгові заняття з учнями 8-9-го класів «Життя за правилами», «Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?», «Відповідальна поведінка» (5-7 класи). Особлива увага приділяється  поводженню під час надзвичайних ситуацій і викликів сьогодення.

            


1
2
3
4
5