2 клас НУШ
Метод « 6 капелюхів»- це психологічна рольова гра. Учень, одягаючи певний капелюх, подумки або вголос мислить так, як вимагає колір цього капелюха. Учні вчаться мислити про одне й те ж саме з різних позицій, а в результаті отримуємо одну картину. Це простий практичний спосіб розділення процесу на 6 етапів. Метод розвиває в учнів творче, критичне мислення і толерантність.
Білий капелюх – інформація
Білий капелюх символізує нейтральну інформацію. Учень у білому капелюсі ставить питання такого роду:
- Яка інформація у мене є?
- Яка інформація мені потрібна?
- Якої інформації мені не вистачає?
- Як мені одержати відсутню інформацію?
Тобто, міркуючи з білим капелюхом на голові, учень пригадує особисті знання і вміння, пробує визначити, якої інформації недостатньо, які прогалини є в знаннях, окреслює джерела, де можна знайти і доповнити потрібну інформацію, користуючись словниками, енциклопедіями, довідниками, картами, таблицями, схемами.
Білий капелюх використовується для того, щоб спрямувати увагу на наявну відсутню інформацію.
На цьому етапі ефективно використовувати інтерактивні вправи «мозковий штурм», «асоціативний кущ».
Червоний капелюх – емоції
Червоний колір наводить на думку про вогонь і тепло. Він пов’язаний з почуттями, емоціями. Це формування свого ставлення до подій і їх учасників.
В учня з червоним капелюхом з’являється можливість відкрито виразити чи описати свої почуття й інтуїцію.
Варто використовувати вправи «скажи по-іншому», «група слів».
Жовтий капелюх – позитив
Жовтий колір наводить на думку про сонце й оптимізм. Мета мислення учня під жовтим капелюхом – довести здійснення ідей. Учень робить пряме зусилля знайти достоїнства й переваги. Ставить запитання:
- Що в цьому гарного?
- Які переваги?
- Яка перспектива?
Навіть якщо ідея нікому не подобається, Жовтий Капелюх просить знайти в ній гарні сторони. Отже, Жовтий Капелюх – це простеження позитивних сторін явища, переваг та досягнень.
Чорний капелюх – критика
Чорний колір нагадує про мантію судді. Чорний означає обережність.
Чорний Капелюх застерігає і змушує думати критично:
- Що може статися поганого або піти не так?
Дозволяє дати волю критичним оцінкам, побоюванням й обережності. Він застерігає нас від нерозважливості дій, вказує на можливі ризики і підводні камені. Користь від такого мислення безсумнівна, якщо нею не зловживати.
Жовтий і Чорний Капелюхи можуть брати слово одночасно, вести діалог між собою.
Варто використовувати ігри «Судді – адвокати», «Добре – погано», вправу «дискусія».
Зелений капелюх – творчість
Мета Зеленого Капелюха – розширити діапазон можливих варіантів.
Зелений колір нагадує про рослини, ріст, енергію, життя. Під зеленим капелюхом учень вносить пропозиції й обговорює нові ідеї та альтернативи, говорить про варіанти існуючих ідей. Коли використовується зелений капелюх, учень прикладає творчі зусилля.
Використовуються вправи «логічний ланцюжок», «передбачення».
Синій капелюх – висновок
З синім кольором згадується небо, море, вода. Синій капелюх – символізує знання, роздуми про мислення. Це – контроль, підбиття підсумків, висловлення спостережень та коментарів. Під синім капелюхом учень упорядковує послідовність застосування капелюхів і підсумовує досягнення.
Використовуються вправи «ситуація», «взаємне навчання», «інтрига», «сенкан».
Метод « 6 капелюхів» можна використовувати на різних уроках в початковій школі.
Послідовність приміряння капелюшків є такою: перше слово надається білому капелюшку (щоб ознайомитись з інформацією), останнім слід вислухати синій капелюшок та підсумувати роботу. Які капелюшки одягати далі нам підкаже тема уроку. Але невеличке застереження: у початкових класах після чорного капелюшка треба вислухати жовтий – це урівноважить думки і не дозволить сконцентруватись на негативі.
Це може бути як індивідуальна форма роботи, так і групова.
Тема уроку. Н. Забіла «Хто сильніший».
Над казкою ми будемо працювати за допомогою шести капелюхів. Давайте пригадаємо і скажемо, як ми повинні мислити одягаючи капелюх певного кольору.
Я одягаю білий капелюшок який дає нам інформацію. А казка це і є наша інформація, будьте уважні я можу передати капелюшок комусь із вас тому слідкуйте уважно.
Чорний капелюшок
- Які погані вчинки хотіли зробити герої казки?
- Що поганого робили?
Жовтий капелюшок
– Діти, а які добрі позитивні вчинки робили герої?
Червоний капелюшок
– Які почуття у вас виникли на початку казки?
– В середині казки ?
– В кінці казки?
Зелений капелюшок
– Діти, пофантазуйте, і придумайте свій кінець казки. Як по іншому могла вона могла закінчитися?
– Презентація (з місця).
Синій капелюшок
-Скласти сенкан до слова СОНЦЕ
Нова українська школа–це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ–це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Ви бачите, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, які зараз навчаються у школі. Тому ми хочемо перейти від школи, яка надихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати для власних індивідуальних та професійних завдань.
Це не тільки знання, це вміння їх використовувати для власних індивідуальних і професійних завдань. А ще — це ставлення і цінності, а також вміння з позиції тих цінностей критично переосмислити інформацію, вал якої зараз падає на дітей, і ми не можемо захистити їх під якийсь ковпак від цієї інформації.
Діти повинні вміти її критично осмислити з точки зору як це відіб’ється на їхньому житті, на їхньому здоров’ї. Замість контролю, стресу, конкуренції та стандартизованих тестів, спробуйте тепло, співпрацю і підтримку кваліфікованого вчителя. Адже серцем змін є вчитель Головна ідея полягає в тому, щоб прищепити дітям радість пізнання, цінність дитинства, плекання самостійності та незалежного мислення…
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.
Міністерство освіти і науки 13.07.2021 року затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюдненона сайті МОН.
Методичні рекомендації окреслюють підходи оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання.
Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення.
Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.За рішенням педагогічної ради учні 3-4 класів Академічного ліцею №5 оцінюються вербально.
Рекомендації також містять Орієнтовну рамку оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів. Вона дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання і покликана допомогти формувати оцінювальні судження та визначати рівень результату навчання.
У рекомендаціях наголошено, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, що їх замінюють).
Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:
· формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду;
· підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.
Формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно.
Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік.
Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.
Методичні матеріали на допомогу вчителю щодо реалізації Концепції, нового Державного стандарту початкової загальної освіти
Зрозуміти новий ДС. Інструкція для вчителя - wym-1504857888800
Як батькам читати та зрозуміти ДС - wym-1504857938336
Як облаштувати "класну" кімнату для учня - wym-1504858008865
Як у школах вчитимуть по-новому - wym-1504858061613
Методичні матеріали до проведення уроків
-Методичні матеріали до проведення уроків у початковій школі - за посиланнямwym-1504704938067
- Як розвивати критичне мислення в учнів? - за покликанням wym-1505284133792
-Про книги з розвитку критичного мислення - за покликанням wym-1505284616725
Інтегроване навчання
-Посилання на відеозапис про створення плану тематичного дня - wym-1504684125597
- Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підхід - wym-1504858455327 (частина 1) та wym-1504858495517 (частина 2).
Про інноваційні методики навчання
-Освітня платформа з розвитку критичного мислення "КритМислОП" -за покликаннямwym-1505284849964
- Про сторітеллінг у початковій школі.