Порядок роботи комісії

Порядок роботи комісії

 

1.   Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в закладі освіти; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування); з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.

Наголошуємо, що п. 1 розділу IV цього Порядку в повному обсязі визначено мету діяльності комісії. Завдання для досягнення цієї мети в кожному конкретному випадку визначаються на засіданні комісії згідно з розділом IV цього Порядку, та зазначаються у розділі III Протоколу засідання комісії (рішення комісії), а саме щодо:

потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах;

заходів для усунення причин булінгу (цькування); заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування); рекомендацій для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками;

рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

2.    Діяльність комісії здійснюється на принципах: законності;

верховенства права;

поваги та дотримання прав і свобод людини; неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування); відкритості та прозорості;

конфіденційності та захисту персональних даних; невідкладного реагування;

комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування); нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки. Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних».

3.    До завдань комісії належать:

збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших законних представників малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування); висновків практичного психолога та соціального педагога (за наявності) закладу освіти; відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; експертних висновків (за наявності), якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого; інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо); іншої інформації, яка має значення для об’єктивного розгляду заяви;

Слід наголосити на важливості обов'язкового взаємного обміну інформацією та матеріалами, отриманими у результаті розгляду випадку булінгу (цькування) між суб'єктами реагування.

розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.

Виконання зазначеної норми реалізується виключно для досягнення мети, визначеної у п. 1 розділу IV цього Порядку, а також виконання завдань, визначених у абзаці четвертому п. 2 розділу IV цього Порядку.

У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать: оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (відповідне рішення зазначається в протоколі засідання комісії);

визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин (відповідне рішення зазначається в протоколі засідання комісії);

визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування) (відповідне рішення зазначається в протоколі засідання комісії);

моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів;

надання рекомендацій для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками (відповідне рішення зазначається в протоколі засідання комісії);

надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування) (відповідне рішення зазначається в протоколі засідання комісії).

4. Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.

5.  Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

6.   Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.

7.   Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.

Звертаємо увагу, що рішення комісії приймаються щодо питань, визначених розділом III протоколу засідання комісії, що додається до цього Порядку, та спрямовані на досягнення мети, визначеної п. 1 розділу IV цього Порядку.

8.   Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом керівника закладу освіти.

Для забезпечення достовірності протоколу та уникнення можливих довільних тлумачень позиції та висловлень учасників засідання, рекомендується здійснювати аудіозапис засідання комісії, про що необхідно попередити його учасників.

9.   Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов’язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв’язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.

Голові комісії під час залучення до її засідань сторонніх осіб варто довести до їх відома принципи діяльності комісії, зокрема щодо дотримання конфіденційності інформації.

Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:

ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;

ставити питання по суті розгляду;

подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.

10. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.

Варто зауважити, що батьки здобувачів освіти, які стали сторонами булінгу (цькування) згідно з частиною третьою статті 55 Закону України “Про освіту” зобов'язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти. На цьому голова комісії має наголосити під час доведення рішення комісії до відома батьків.

11.   Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.