НУШ

 

     Нова українська школа–це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.

     НУШ–це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

   Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Ви бачите, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, які зараз навчаються у школі. Тому ми хочемо перейти від школи, яка надихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати для власних індивідуальних та професійних завдань.

    Це не тільки знання, це вміння їх використовувати для власних індивідуальних і професійних завдань. А ще — це ставлення і цінності, а також вміння з позиції тих цінностей критично переосмислити інформацію, вал якої зараз падає на дітей, і ми не можемо захистити їх під якийсь ковпак від цієї інформації.

Діти повинні вміти її критично осмислити з точки зору як це відіб’ється на їхньому житті, на їхньому здоров’ї. Замість контролю, стресу, конкуренції та стандартизованих тестів, спробуйте тепло, співпрацю і підтримку кваліфікованого вчителя. Адже серцем змін є вчитель Головна ідея полягає в тому, щоб прищепити дітям радість пізнання, цінність дитинства, плекання самостійності та незалежного мислення…

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.

 

   Міністерство освіти і науки 13.07.2021 року затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюдненона сайті МОН.

Методичні рекомендації окреслюють підходи оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання.

   Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення.

  Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.За рішенням педагогічної ради учні 3-4 класів Академічного ліцею №5 оцінюються вербально.

  Рекомендації також містять Орієнтовну рамку оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів. Вона дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання і покликана допомогти формувати оцінювальні судження та визначати рівень результату навчання.

  У рекомендаціях наголошено, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, що їх замінюють).

Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:

· формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду;

· підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.

Формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно.

   Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік.

Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.

 

Методичні матеріали на допомогу вчителю щодо реалізації Концепції, нового Державного стандарту початкової загальної освіти

 

Зрозуміти новий ДС. Інструкція для вчителя - wym-1504857888800

Як батькам читати та зрозуміти ДС - wym-1504857938336

Як облаштувати "класну" кімнату для учня - wym-1504858008865

Як у школах вчитимуть по-новому - wym-1504858061613

 

Методичні матеріали до проведення уроків

 

-Методичні матеріали до проведення уроків у початковій школі - за посиланнямwym-1504704938067

- Як розвивати критичне мислення в учнів? - за покликанням wym-1505284133792

-Про книги з розвитку критичного мислення - за покликанням wym-1505284616725

 

Інтегроване навчання

-Посилання на відеозапис про створення плану тематичного дня - wym-1504684125597

- Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підхід - wym-1504858455327 (частина 1) та wym-1504858495517 (частина 2).

wym-1504858677196

wym-1504858724473

wym-1504858786282

 

Про інноваційні методики навчання

-Освітня платформа з розвитку критичного мислення "КритМислОП" -за покликаннямwym-1505284849964

- Про сторітеллінг у початковій школі.

 


Концепція "Нова українська школа" - у вкладеннях

 

Рішення колегії МОН України №1/11-5-15 від 08.12.2016 р. "Про політичну пропозицію до проекту реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа" на період до 2029 р." - за покликанням wym-1504853451769

 

 

Посилання на сторінку "НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА" на сайті МОН України - wym-1504856566255

 


Уряд затвердив план заходів на 2017-2029 рр. із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа"
Детальніше за покликанням wym-1513594394491

 

 

 


10 ключових компетентностей Нової української школи:

 

1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

 

2. Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.

 

3. Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

 

4. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

 

5. Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

 

6. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

 

7. Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

 

8. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.

 

9. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

 

10. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

 

 

35 інструментів для дистанційного навчання – добірка НУШ

 

   https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlya-dystantsijnogo-navchannya-dobirka-nush/   


 


 

Ранкові зустрічі: що це і навіщо? - за покликанням wym-1504858208843


 

 

Уряд затвердив план заходів на 2017-2029 рр. із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти "Нова українська школа". Детальніше за покликанням wym-1513594394491

 


 

                                             

 

ПРО КОРИСТЬ ЧИТАННЯ

 

Книга допоможе сформувати у дітей кращі моральні якості, виховати патріотичні  почуття, полегшить процес здобування знань

Читання розвиває уяву

Читаючи книгу, ми маємо ширші горизонти.

Читання поліпшує мовні навички.

Книга розвиває нашу здатність співчувати. Ми вчимося вживатись у становище інших.

Книги додають нам сили і натхнення. Вони заставляють нас сміятися і плакати.

Книги ставлять перед нами запитання, над якими варто задуматися.

Книга вчить нас етики. Вона заставляє нас роздумувати про добро і зло.

Книга пояснює життя.

Книги допомагають нам зрозуміти інших.

Книги позбавляють самотності. Книгу можна взяти з собою куди завгодно. 

Читання – єдина можливість збагатити себе потрібним запасом слів.

Читання – складний процес розшифрування прочитаного, який допомагає і розвиває терпіння.

Як же допомогти батькам розвивати в дитині любов до читання?

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

 

1. Зробіть читання приємним заняттям:
- обмежте час перегляду телепередач;
- не примушуйте дитину читати;
- створіть приємну атмосферу: тихий належно освітлений куточок заохочує до читання;
- читайте частіше своїм дітям книжки вголос, навіть якщо вони вміють це робити самі.

 

2. Показуйте приклад. Якщо ви увесь день і ніч сидите перед телевізором, ваша дитина, вірогідно, буде робити теж саме. Якщо ж малюк побачить, що ви зручно вмостились з гарною книгою в руках, він зрозуміє, що ви не тільки говорите про користь читання, але й самі читаєте.

 

3. Збирайте бібліотеку. Діти будуть читати, якщо в них є вільний доступ до книг. Добре якщо у дитини є власна книжкова полиця.
Дослідження, які проводили лікарі, показали, що багато дітей молодшого шкільного віку мають мовні розлади. «У сім’ях дуже багато дивляться телевізор і дуже мало розмовляють – зроблено сумний висновок.

Книги-це частина нашого культурного надбання .Дитяча книжка відкриває нам шлях у велику літературу.

Цікава книга – це велика радість для дитини! Не позбавляйте її цієї радості, стежте за новими виданнями дитячих книжок, поповнюйте ними сімейні дитячі бібліотечки.

 

                             

 

 


1
2