НУШ
Нова українська школа–це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ–це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.
Нова українська школа — це школа для життя у XXI столітті. Ви бачите, як змінюються технології, як розвивається суспільство, зараз ми не можемо точно знати, з якими викликами зустрінуться діти, які зараз навчаються у школі. Тому ми хочемо перейти від школи, яка надихає дітей знаннями, які дуже швидко застарівають, до школи, яка вчить знання використовувати для власних індивідуальних та професійних завдань.
Це не тільки знання, це вміння їх використовувати для власних індивідуальних і професійних завдань. А ще — це ставлення і цінності, а також вміння з позиції тих цінностей критично переосмислити інформацію, вал якої зараз падає на дітей, і ми не можемо захистити їх під якийсь ковпак від цієї інформації.
Діти повинні вміти її критично осмислити з точки зору як це відіб’ється на їхньому житті, на їхньому здоров’ї. Замість контролю, стресу, конкуренції та стандартизованих тестів, спробуйте тепло, співпрацю і підтримку кваліфікованого вчителя. Адже серцем змін є вчитель Головна ідея полягає в тому, щоб прищепити дітям радість пізнання, цінність дитинства, плекання самостійності та незалежного мислення…
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів.
Міністерство освіти і науки 13.07.2021 року затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюдненона сайті МОН.
Методичні рекомендації окреслюють підходи оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання.
Однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення.
Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.За рішенням педагогічної ради учні 3-4 класів Академічного ліцею №5 оцінюються вербально.
Рекомендації також містять Орієнтовну рамку оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів. Вона дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання і покликана допомогти формувати оцінювальні судження та визначати рівень результату навчання.
У рекомендаціях наголошено, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, що їх замінюють).
Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:
· формувального оцінювання, мета якого – відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду;
· підсумкового оцінювання, мета якого – співвіднести навчальні досягнення учнів з обов'язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.
Формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно.
Об'єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік.
Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.
Методичні матеріали на допомогу вчителю щодо реалізації Концепції, нового Державного стандарту початкової загальної освіти
Зрозуміти новий ДС. Інструкція для вчителя - wym-1504857888800
Як батькам читати та зрозуміти ДС - wym-1504857938336
Як облаштувати "класну" кімнату для учня - wym-1504858008865
Як у школах вчитимуть по-новому - wym-1504858061613
Методичні матеріали до проведення уроків
-Методичні матеріали до проведення уроків у початковій школі - за посиланнямwym-1504704938067
- Як розвивати критичне мислення в учнів? - за покликанням wym-1505284133792
-Про книги з розвитку критичного мислення - за покликанням wym-1505284616725
Інтегроване навчання
-Посилання на відеозапис про створення плану тематичного дня - wym-1504684125597
- Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підхід - wym-1504858455327 (частина 1) та wym-1504858495517 (частина 2).
Про інноваційні методики навчання
-Освітня платформа з розвитку критичного мислення "КритМислОП" -за покликаннямwym-1505284849964
- Про сторітеллінг у початковій школі.
https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlya-dystantsijnogo-navchannya-dobirka-nush/
ПРО КОРИСТЬ ЧИТАННЯ
Книга допоможе сформувати у дітей кращі моральні якості, виховати патріотичні почуття, полегшить процес здобування знань
Читання розвиває уяву
Читаючи книгу, ми маємо ширші горизонти.
Читання поліпшує мовні навички.
Книга розвиває нашу здатність співчувати. Ми вчимося вживатись у становище інших.
Книги додають нам сили і натхнення. Вони заставляють нас сміятися і плакати.
Книги ставлять перед нами запитання, над якими варто задуматися.
Книга вчить нас етики. Вона заставляє нас роздумувати про добро і зло.
Книга пояснює життя.
Книги допомагають нам зрозуміти інших.
Книги позбавляють самотності. Книгу можна взяти з собою куди завгодно.
Читання – єдина можливість збагатити себе потрібним запасом слів.
Читання – складний процес розшифрування прочитаного, який допомагає і розвиває терпіння.
Як же допомогти батькам розвивати в дитині любов до читання?
ПОРАДИ БАТЬКАМ
1. Зробіть читання приємним заняттям:
- обмежте час перегляду телепередач;
- не примушуйте дитину читати;
- створіть приємну атмосферу: тихий належно освітлений куточок заохочує до читання;
- читайте частіше своїм дітям книжки вголос, навіть якщо вони вміють це робити самі.
2. Показуйте приклад. Якщо ви увесь день і ніч сидите перед телевізором, ваша дитина, вірогідно, буде робити теж саме. Якщо ж малюк побачить, що ви зручно вмостились з гарною книгою в руках, він зрозуміє, що ви не тільки говорите про користь читання, але й самі читаєте.
3. Збирайте бібліотеку. Діти будуть читати, якщо в них є вільний доступ до книг. Добре якщо у дитини є власна книжкова полиця.
Дослідження, які проводили лікарі, показали, що багато дітей молодшого шкільного віку мають мовні розлади. «У сім’ях дуже багато дивляться телевізор і дуже мало розмовляють – зроблено сумний висновок.
Книги-це частина нашого культурного надбання .Дитяча книжка відкриває нам шлях у велику літературу.
Цікава книга – це велика радість для дитини! Не позбавляйте її цієї радості, стежте за новими виданнями дитячих книжок, поповнюйте ними сімейні дитячі бібліотечки.