Національно-патріотичне виховання

 

 

 

 

 

 

 

 

   Національно-патріотичне виховання визначають як планомірну виховну діяльність, спрямовану на формування в учнівства національної самоідентичності й патріотизму.

    Національно-патріотичне виховання покликане сформувати в учнів такі якості як національна самоідентифікація, усвідомлення своєї належності до Нації Героїв – модерного українства, недекларативний патріотизм, дієва любов до України, готовність до подвигу й самопожертви в ім’я Батьківщини, до виконання свого патріотичного обов’язку, мужність, стійкість, відвага.

    Метою національно-патріотичного виховання є самоусвідомлення й національна самоідентифікація українців як гідної самодостатної європейської нації; утвердження любові до Батьківщини, української мови, культури, історії, традицій; збагачення, засвоєння учнівством і міжпоколінна трансмісія національних, патріотичних і абсолютних цінностей; становлення громадянина-патріота України, готового самовіддано захищати й розбудовувати її як унітарну суверенну незалежну демократичну правову соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку; знати свої конституційні права й обов’язки, цивілізовано обстоювати їх; сприяти єднанню українського народу, громадянському миру й злагоді в суспільстві.

    Завдання національно-патріотичного виховання – формування в учнівства поваги до Конституції і законів України; патріотизму, любові до українського народу, його історії, культурних та історичних надбань; плекання громадянських почуттів і самоусвідомлення себе українцями; формування відповідальності й соціальної активності; здатності аналізувати внутрішньо- і зовнішньополітичне становище України, адекватно оцінювати події у державі і в світі, визначати власну роль і місце в них; становлення здатності самовдосконалюватися і самонавчатися упродовж життя; упрестижнення військової служби, стимулювання військової профорієнтації юні; розвиток мотивації служити у Збройних Силах України, в інших збройних формуваннях, щоб захищати Українську державу від посягань ззовні.

Для педагогічного колективу нашої гімназії патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.

В своїй роботі заклад керується Законом України «Про освіту», Концепцією національно-патріотичного виховання в системі освіти України.

Національно - патріотичне виховання в школі здійснюється на всіх етапах навчання, забезпечує всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості, розвиток її здібностей та обдарованість, збагачення на цій основі інтелектуального потенціалу народу, його духовності і культури, виховання громадянина України, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України.

Адміністрацією школи створюються необхідні організаційні, методичні умови, які забезпечують реалізацію національної складової виховання.

    Зміст і форми роботи з патріотичного виховання

    Відповідно до нормативних документів патріотичне виховання в закладі здійснюється згідно з планом на навчальний рік.

    Протягом навчального року в закладі проводяться різнопланові виховні заходи:

   1) Уроки Мужності (до Дня Партизанської Слави, до річниці вигнання з України німецько-нацистських загарбників);

   2) флеш-моби на патріотичну тематику під час загальношкільних заходів;

   3) загальношкільні лінійки  з презентацією чи переглядом тематичних фільмів до Дня Гідності і Свободи, Дня пам’яті жертв голодоморів та політичних репресій, Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав, Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, Дня Соборності України, Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту, Дня пам’яті загиблих під Крутами, Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні;

   4) благодійні ярмарки;

  5) тематичні тижні, декади: тиждень військово-патріотичного виховання до Дня Захисника України, тиждень військово-патріотичного виховання до Дня Збройних Сил України;

  6) тематичні класні години: виховні заходи, інформаційні хвилинки, виставки тематичних малюнків, стіннівок, колажів (до Дня захисника України, Дня української писемності, Дня Гідності і Свободи, Дня пам’яті жертв голодоморів);

   7) проведення виховних годин та годин історії, присвячених історії, побуту і традиціям рідного краю в шкільному музеї народознавства.

   Таким чином, проводячи роботу з національно-патріотичного виховання ми хочемо, щоб наша гімназія стала для кожного учня осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.